Wednesday, May 11, 2011

Eind van de trigger speurtocht

Eind van de trigger speurtocht!

Uiteindelijk na een paar weken van pingpong argumenten ben ik tot de conclusie gekomen wat de reden (trigger) is van de disproportionele en uitgebreide aanvallen op Israel en het Zionisme, hier op het Nederlandstalig Opinie blog van de Volkskrant, dat in 3 weken gaat verdwijnen.

Het verwonderde mij dat onwillekeurig wat er in de wereld gebeurt, zelfs wat er nu in de bloeddorstige Arabische omgeving van Israel, het bijna enige onderwerp dat een vaste groep van bloggers, alleen Israel aanvalt, beschuldigd en door middel van propaganda statistieken, anti-Israel uitspraken, geen mogelijk missen om ons aan te vallen.

Ik heb eerlijk gevraagd aan deze bloggers, vertel ons, wat hebben we jullie aan gedaan, wat is de werkelijke reden voor deze smeer campagne, waarom zijn jullie blind voor alle ellende in de wereld, behalve die van de Palestijnen, waar van jullie Israel de schuld geven. Natuurlijk kreeg ik geen logisch antwoord, en het enige dat werd geproduceerd was, indien er bloggers waren die Egypte, of Syrië zouden verdedigen op het blog, zouden ze net zo hun best doen, om hun aan te vallen, net als ze ons (de Nederlandstalige Israëli’s) het leven zuur te maken.

Uiteindelijk, meer kon ik niet uit vinden, maar eigenlijk (als het waar zou zijn) betekend dat deze hobby niets te maken heeft met het lot van de Palestijnen, hun lot kan deze bloggers weinig schelen, maar zuiver een mogelijkheid om Israel en de Zionisten aan te vallen.

Nu komt de vraag, is deze interessante discussie van eenzijdige aanvallen met halve waarheden en leugens, en propaganda leuzen iets te maken heeft met het dat wij Joden zijn maar dat denk ik niet, want de aanvallers (die ik voor het gemak kwabbels heb genoemd), zijn geen ouderwetse antisemieten zoals Gretta, maar een jongere generatie van anti-Israëlisch, die niet precies weten waar Abraham zijn mosterd haalt.

Het is voor hun een soort van schaakspel, elke steek die wij in onze antwoorden laten vallen, wordt benut door de kwabbels met een nieuwe aanval, en daar dit een mode verschijnsel in de Westerse wereld, hebben ze genoeg plakwerk om ons aan te vallen.

Tot mij spijt zijn meeste aanvallen op Israel over gebeurtenissen die wij niet kunnen voorkomen, daar die door terroristische bewegingen worden uitgevoerd, juist om de publieke opinie tegen ons te draaien. De laatste aanval was over kindermoorden, en daar bij handelden men statistieken van de Palestijnen en van BTselem, maar zelf hadden ze zogenaamd geen tijd om deze statistieken precies te lezen, want dan blijkt dat vele van die kinderen waren levende bommen, of werden geraakt in het crossfire, waar bij geheel niet zeker wie de dodende kogel heeft geschoten.

Zoals de aanvallen over bezetting, 99% van dePalestijnen in Israëls verantwoording zijn zelfstandig met eigen gekozen (zo genaamd verkozen) bestuur, en is de zo genaamde bezetting een leuze die niets inhoud. Daar bij hoop ik dat de West Bank volledig onafhankelijkheid zal krijgen, kijken hoe ze zonder ons de schuld te geven, een normaal democratisch leven kunnen opbouwen, ik betwijfel het.

Voor mij is de discussie afgelopen, ik ga niet meer argumenteren met kwabbels, waarheid, objectiviteit, logische redeneringen, zijn verloren aan de kwabbels, het enige wat ze doen is plakken, en vaak begrijpen ze hun plaksels niet, niet interessant om mijn tijd aan te verpesten.

No comments: