Thursday, May 26, 2011

Dit is nu niet de juiste tijd!

Meestal heb ik er geen last van, maar de laatste dagen heb ik geen lust om te bloggen, ten eerste, mijn VkBlog dat sterft volgende week officieel, heeft bijna alleen maar spam mededelingen, aangevuld met in mijn opinie, minder interessante blogs en argumenten die mij niet prikken om mee te doen in de discussie.

Het enige blogje dat leeswaardig is, maar een herhaling van 5 volle jaren van anti zionistische zienswijze, die deze keer gezamenlijk door Reggie en Arjan werd gepresenteerd, had volgens mij dan, alleen gladde wallen, en was er geen plaats om een tegen argument te plaatsen, en eigenlijk, Reggie en Arjan, jullie opinie was al bekend, jullie begrip voor de problemen van het Midden Oosten was bekend, en denk ik dat daarover weer een argument aan te gaan, geen enkele zin heeft.

Nu hebben ze deze oorlogsmisdadiger uit de Balkan opgepakt, om hem even te berechten in den Haag, maar ben ik zeker dat dit funest voor Nederland is, nu dat de het gedrag van jullie dappere soldaten in verband met Nato en de VN niet erg goed uit zullen komen in het verhaal van de afschuwelijke moordslag.

Van de week was er op de BBC een documentaire over Kalingrad, de enclave van Rusland aan de Baltische zee. Blijkt dat daar twee honderd jaar geleden, Nederlands sprekenden immigranten woonden, die langzaam verduitst werden in het Oost Pruisische koningrijk. Uiteindelijk werd dit plaatselijke Nederlands sprekende bevolking groepje, patriottische nazi’s, die na de oorlog door de Sovieten werden vermoord, getransporteerd en onderdrukt. De Russen herplaatste deze inwoners met Russen getransporteerd uit andere delen van de USSR. Vandaag, na 60 jaar is de Duits / Nederlandse bevolking verdwenen (uitgemoord) en is de enclave van Koningsberg nu geheel Russisch.

Nu begrijp ik, dat dit maar een klein stukje wereld is, waar de bevolking in de laatste 60 jaar is verjaagd, landjespik, enz., en de politieke opinie van de Nederlandse bevolking geniet van het uitwisselen van volkdans feestjes, waar de Nederlandse boer zijn klompen dans laat zien. Niets kwaad daar mee.

Maar ik weet het, het statische antwoord is, dat de gehele wereld fout is, maar jullie zijn alleen bezorgd over de rechten van de Palestijnen, vooral voor de inwoners van de enclave van Gaza. Dus zullen jullie wel blij zijn dat van zaterdag (morgen) de boycot van Gaza beëindigd is, en wordt het kleine stukje terreur land een Egyptische kolonie, afgesloten voor eeuwig van Israel. Ik wens hun succes.

Of ik persoonlijk eens ben met wat Bibi ons heeft verteld in de VS, moet ik tot mijn spijt vertellen dat als ik me eerst zorgen maakte over de oorlog die langzamerhand dichterbij komt, ben ik nu zeker dat het onafwendbaar is, Bibi heeft ons in een putsch, geheel in de handen van de ultra rechtse politiek geduwd, en ons linkse idealisten voor lul laten staan, net als hij dat heeft gedaan met zijn gastheer Obama. Maar vrienden, wij hebben hier een democratie, Bibi is onze Eerste Minister in een sterke rechtse coalitie, zijn zijde is nu de baas, en moeten we hem accepteren met zijn fouten en beslissingen.

Ik weet het, de beschuldigingen van de anti Israel lobby tegen ons, Israëlische hier op de verschillende opinie blogs, is dat wij aan propaganda doen, een beschuldiging die volgens mij erg dwaas is, want werkelijk, de pro Israel lobby is geheel uitgespreid over het gehele Israëlische politieke spectrum, van ultra rechts naar ultra links, van religieus tot Goy, van jong tot oud , in kort, het enige wat ons bind is het feit dat wij allemaal ontzettend veel van ons land houden, en daar hoeven we ons niet te schamen.

1 comment:

Uriah - אוּרִיָּה said...

Dag Daan,
Hoewel ik jonger dan jij ben, herinner ik me ook onaangename dingen uit mijn jeugd. Mijn beide ouders waren actief bij het verzet, maar na de oorlog moesten wij ons elke week/maand bij de vreemdelingenpolitie aanmelden. Dat mijn vader 1e luit. bij de binnelandse strijdkrachten was en mijn moeder actief o.a. op de "lijn" naar Spanje was hielp ons niets.
Hij kon wel naar Indie voor de politionele acties gaan, als "beroeps" maar aangezien het daar vol met ex-Nazis was heeft hij dat niet gedaan.