Monday, February 14, 2011

Ode aan Nederland, mijn geboorteland

Ode aan Nederland, mijn geboorteland!
aanbevelen 9 Waarschuw de redactie
maandag 14 februari 2011 9:34 door davidverveer
Tags: nederland, ode, gastvrijheid

Ode aan Nederland, mijn geboorteland!



In mijn laatste blog werd ik gewezen over mijn anti Nederlandse kritiek, omdat te herstellen, hierbij een ode aan mijn vroegere vaderland, waar ik vrijwillig van weg gevlucht ben, omdat mij de gast vrijheid van de Nederlander te veel ontroerde.

Deze keer wil ik jullie vertellen over een klein landje, dat in haar verleden tot heden voor haar bestaan moet strijden in een eenzijdig gevecht tegen het geweld van het water. Het landje, in de delta van de grote rivieren, dat 4 tot 5 duizend jaar geleden nog niet bestond, langzamerhand worstelde naar boven, stukje naar stukje, tot uiteindelijk er een voor de inwoners, het beloofde land.



En inderdaad, er is bijna geen land in Europa, dat in de korte geschiedenis van de laatste 2 duizend jaar, niet dit kleine landje heeft veroverd, van de Noormannen, toen de Romeinen, de Duitsers, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, Engeland, enz.

Maar altijd, op het eind, Nederland kwam weer vrij en onafhankelijk.



Het volk van Nederland, van trotse Germaanse oorsprong is eigenlijk een grote mix van alle stammen en volken die eens woonden in dit natte hoekje van de wereld, de Batavieren, de Kelten, de Saksen, de Hunnen, Kanifaten, de Spanjaarden, de Franse vluchtelingen, maar ook mensen uit de kolonies, Indonesië, Suriname, en gast arbeiders die kwamen om te werken, en bleven, zoals Turken, Marokkanen, Afrikanen, en ook Polen, Russen, Chinezen, enz. een echt mengelmoesje van volken, en de Nederlander was beroemd voor zijn gast vrijheid. In Nederland werd een mens gewaardeerd voor zich zelf en niet voor zijn huidskleur of religie.



De laatste echte oorlog van Nederland was de tweede wereld oorlog, en een korte strijd om te proberen om Indonesië te behouden, sinds dan strijd het trotse Nederlandse leger in Europees verband, in landen waar Nederland geen barst te maken heeft, van Joegoslavië, Korea, Vietnam, Irak, Afghanistan, en weet ik veel waar verder. Lid zijn van dit Europees leger Nato, is erg belangrijk voor Nederland, want dat betekend dat de VS en de rest van de beschaafde wereld, Nederland zullen beschermen als de Chinezen, samen met die groene Mars mannetjes, Nederland zullen aanvallen.



De laatste 60 jaren is de gastvrijheid in Nederland aan het veranderen, het begon in de Duitse bezetting, toen de Nederlander (met angst voor zijn eigen leven) het bestaan van hun buren voor de laatste 300 tot 400 jaren, de Joden verloochenden, hielpen met het opzamelen van deze mislukkelingen (samen met gehandicapten, Zigeuners, Homos en Communisten), om hun in kampen te plaatsen voor hun eigen veiligheid. Natuurlijk wisten de Nederlanders niet dat dit doorgangskampen waren naar de gasovens in de concentratie kampen. In mijn ode aan Nederland moet ik ook even vermelden dat de politie, de burgerlijke stand, beide Staats en Municipaal op hun post bleven, om te voorkomen dat het eeuwen lange register perfect bij gehouden bleef. Er waren natuurlijk van die spel brekers, Joden die dachten dat ze konden ontkomen aan hun straf, en probeerde te onderfuiken, maar Gods zij dank, waren er in Nederland de NSB, de Politie en Gemeente die met hun perfecte sisteem er wel voor zorgde dat de meeste Joden (en andere vluchtelingen) gepakt werden.



Toen kwam de bevrijding, ongeveer 10.000 Joden hadden de brutaliteit om toch de oorlog te overleven, en die lastige mensen kwamen met eisen om hun eigen huis en zaken terug te krijgen, wat een gotspe, hadden ze dan niets geleerd in de oorlog. Goed dat vele in die eerste jaren begrepen dat Nederland nooit meer gastvrij zou zijn, hun biezen pakten en immigreerde naar de VS en Israel.

Maar Nederland kreeg van het Marshal plan gelden om de oorlog te vergeten, gelden van de VS, die goed besteed werden, en veel werk verschaften, zoveel dat de Nederlander het zelf niet meer aan kon, en dus gast arbeiders binnen brachten van uit landen waar de opbouw en vooruitgang niet bestond, en mensen crepeerden van de honger. Deze mensen kwamen naar Nederland en deden het vuile werk, maar het was goed in Nederland voor deze mensen, die dus besloten om hun verdere leven met het Nederlandse lot te gooien, en dus kreeg Nederland een grote minderheid van Islamieten.



Vanaf deze jaren is ook de benaming (om het verschil aan te duiden van Allochtonen (voorheen gastarbeiders en aanhang) en Autochtonen (goede vertrouwde oprechte braven Nederlanders van zuiver bloed, met minstens 2 grootmoeders).

De Allochtonen zijn verder onderverdeeld als Oosterse en Westerse Allochtonen (dit onderscheid gaat niet alleen over land van afkomst maar ook over het geloof van de nieuwe Nederlander) ik geloof dat bij Oost Allochtoon ook de Turk en de Marokkaan behoren, terwijl de Pool en Rus Westers zijn. Deze week heb ik gehoord dat een nieuwe benaming nu wordt ingevoerd, namelijk schorriemorrie, onduidelijk of die ook in Oostelijk en Westelijk worden geselecteerd.



Maar buiten deze groepsbenaming, die alleen maar voor de betere samenleving in leven zijn geroepen, in Nederland trots op hun Godsdienst Vrijheid, Synagogen die door gebrek aan Joden, niet meer de vereiste ledental kan opbrengen (het is niet Nederlands fout dat de Joden verdwenen zijn) worden gegeven aan de Islam gemeenten, met minaretten voorzien, en hopseheisa, zijn nu heilig voor de Islam.



Ik ben afgeleid, sorry ik was bezig met de ode aan Nederland. Nederland is een culinair paradijs voor fijnsmekkers, de beroemde maatjes, gebakken schol, croketten en gerookte paling zijn onvergetelijke hoogpunten voor de ex-Nederlander op bezoek in dit mooie landje, en voor mij (als persoonlijke noot) de Hema rookworst is het ultimum.



Oh ja, even over de plaatselijke politiek, die gaat meestal over voor of tegen de allochtonen, voor of tegen deelnemen in het Navo verband. Het gebruik van drugs is toegestaan, prostitutie is beide contant of met Krediet kaart, zelfmoord is toegestaan (als het mislukt krijgt men als straf de doodstraf, en ik denk dat ik nu alle hoogte punten van de Nederlandse bevolking heb genoemd.



Jeminee, ik ben vergeten om te vertellen dat Nederland een Koninkrijk is, en de Koninklijke familie, die tot voor kort alleen maar uit rasechte Duitsers bestond en nu verreikt is bij een Argentijnse Prinses (wel niet van Duitse oorsprong, maar bloedig genoeg om in de familie te passen). Ik maak me zorg over de dag dat de kroon prins over zal nemen van zijn moeder, wat moeten de kinderen dan op straat jubelen, Oranje boven, oranje boven leve de Koning (ontbreekt iets).



Nu moeten jullie niet denken dat ik anti-Nederlands ben, in tegendeel “ome of my brothers and sis are Dutch”, en ergens diep, diep, hou ik er ook wel een beetje van.


Toon gerelateerde artikelen

Volgend artikel in dit blog
9reacties Volg reacties met RSS aanbevelen Waarschuw de redactie Je moet inloggen om het bericht in een van je groepen onder te brengen Attendeer je vrienden Delen op nujij.nl Delen op ekudos.nl Delen op del.icio.us
Avatar van maria-dolores maria-dolores 14-02-2011 10:03
Ach ja, Nederland.
Als ik er wel eens kom, vragen mensen me vaak voorzichtig: Maar u bent wel Nederlandse??...
Avatar van Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu 14-02-2011 10:48
Jij had geen kritiek op Nederland. Jij plaatste slechts een reeks tu quoques. Maar niet teneinde Nederland te verbeteren, maar teneinde om Israëlische misdaden te verdedigen, acceptabel te maken voor Nederlandse publiek.
Avatar van davidverveer davidverveer 14-02-2011 11:15
maria dolores, wat geef je als antwoord?
mihai, ik weet niet wat tu quoques zijn, eet jij ze warm, zijn ze in olie gebakken, zijn ze halal en zijn ze lekker?
En Mihai, ben ik een goede verdediger, goed dat jij er niet ingelopen ben, maar jij bent ook geen Nederlander, net als ik!
Avatar van maria-dolores maria-dolores 14-02-2011 11:22
@david,
ik zeg meestal dat ik al lang weg ben en op Internet zo goed Nederlands heb geleerd.
is nog waar ook, want ik heb een tijd beter Duits dan NL gesproken...
Avatar van Robert van Waning Robert van Waning 14-02-2011 11:40
@David,
== "Autochtonen (goede vertrouwde oprechte braven Nederlanders van zuiver bloed, met minstens 2 grootmoeders). " ==

Je moet eens ophouden met het uitventen van jouw obsessie met de genetische cq etnische afkomst van mensen, zeker als je die ook nog eens in verband probeert te brengen met hun zuiverheid in etnisch, moreel en ethisch opzicht. Daarmee kun je tegenwoordig (gelukkig ) echt niet meer voor de dag komen.
Avatar van davidverveer davidverveer 14-02-2011 12:40
@Robert, nu verbaas je mij alweer, ook jouw eigen abonnement kranten lees je niet, heb je niet iemand die het jou kan voorlezen, er is ergens bij jou in de buurt, een school kinder actie die ouderen van dagen opzoeken en helpen, maak er gebruik van, maar in hemels naam neem je pilletje op tijd.
Avatar van VSp VSp 14-02-2011 13:12
Hmm, het blikveld van de waarnemer wordt bepaald door zijn positie. Probeer eens van positie te wisselen.
In abstracte zin goed voor de ontwikkeling van het empathisch vermogen.
Avatar van davidverveer davidverveer 14-02-2011 14:30
@VSp, op mijn leeftijd verander je niet meer van posities, al hoewel het leuke herinneringen geeft. En tot mijn spijt heb ik geen vermogen, leef op AOW, en een empathisch vermogen lijkt mij veel gecompliseerd abstract of niet, aan mijn lijf geen polonaise.
Avatar van őszibarack őszibarack 14-02-2011 16:05
Goed om een spiegel voorgehouden te krijgen. Ik hoop dat Nederlanders er veel in herkennen.

No comments: