Wednesday, January 12, 2011

lang geleden was er een klein landje

Nee, we hebben het niet over een sprookje, er is geen Prinses, en geen seks kussende kikker, gewoon een verhaaltje over een landje, (laten we het even Prut noemen, dat een grens heeft met een vijandelijk groot land, dat gedurende de korte geschiedenis van de mensheid, meerdere malen het kleine landje Prut binnen vielen, daar na werden verjaagd door het leger van landje prut. Met de help van legers uit andere landen.

Nu heb ik het over de juridische staat van landje Prut.
Voor dat het landje Prut veroverd werd, was natuurlijk het landje officieel Pruttisch, en toen de Boze buur, het land veroverende, werd het land juridisch, het land van de veroveraar, toen werden de Buren verjaagd, en volgens de gehele wereld, is nu het landje Prut, juridisch bezet gebied.

Nee, ik heb het niet over Nederland, dat in 1940 veroverd werd door de moffen, en in 1945 bevrijd door de Nederlanders met een klein beetje help van de geallieerden. Niemand zal beweren dat Nederland bezet Duits gebied is, niet waar.

Ik heb het echter over Israel, en het buurland Jordanië, dat in 1948, de oude stad van Jeruzalem met Joodse en Arabische inwoners en de West Bank veroverden, maar daar de Engelsen die Palestina als een mandaat hadden, vertrokken waren, werden deze streken juridisch Jordaans (trans Jordanië heten het toen).Daarna, tijdens de 6 daagse oorlog, Israel met de help van “van boven” en vrijwilligers uit de gehele wereld, veroverde het kleine stukje land terug. Nu volgens mijn logisch denken, geld de Prut regels, van het begin van mijn blog, en de Juridische status van Jeruzalem en de West Bank is dus Israëli, en niet bezet, net als Amsterdam niet bezet Duits gebied is.

Daar hoef je dus geen hoogleraar in Internationale Jurisdictie voor te zijn, dat is simpel, de Internationale wet, zoals het Saar gebied tussen Frankrijk en Duitsland, zoals Gibraltar betwist door Spanje en Brittannië, of noemen jullie Gibraltar bezet gebied?

Nu weet ik dat logica nooit een sterke eigenschap in Nederland was, en hoor ik jullie al schreeuwen dat het Palestijns gebied is, maar mijn vrienden, tot nu toe bestaat er geen Palestijnse natie en geen Palestijns volk, misschien na een vredesoverleg tussen Israel en de Palestijnse bevolking, komt er een landje dat autonoom wordt, zonder leger, met plaatselijke politie, dat dan Falestina zal heten (want Palestina kan een Palestijn niet uitspreken, die hebben geen P in hun taal.

Ik heb het op het ogenblik niet over die arme Arabische mensen die rond huppelen met een kaffia of burka op hun hoofden, kamelen gebruiken als hun vervoersmiddel, leven in een Alibaba omgeving, maar een moderne gemeenschap die na de Israëlische Arabier, de rijkste en meest voortvarende Arabieren zijn uit het Midden Oosten. En het rare feit is, dat deze Palestijnen van Falestina, er waarschijnlijk erg op achteruit gaan, als Israel hun autonoom maakt, zo dat ze zelf voor alle sociale lasten moeten betalen, inclusief een wegen net waar meeste landen jaloers op zouden zijn.

In jullie makkelijke stoel, met commentaar over de slechte Israëli, denken jullie dat jullie mee spelen in het stoppen van de Islam verovering in de EU, mijn vrienden jullie zijn pionnen in hun spel van monopolie.

No comments: