Wednesday, September 21, 2011

Na het sterven van de VK blog, wat nu?

Na het ontijdig sterven van de VK Opinie blog mis ik dat ik heftige reacties.

Het is nu ongeveer een maand geleden dat wij de lang gedreigde stop van de VK Opinie Blog moesten mee maken, en volgens de beloftes van vele goede mensen, dat we overgeheveld worden naar een nieuw Weg discussie blog, het Weblog.nl, wat niet gebeurde en als het nu eindelijk wel werkt of nog niet werkt, voor mij te onduidelijk, hoe het te gebruiken.

Waarschijnlijk zal je nu vragen, waarom gebruik je dan niet OBA, Wordpress.com of Blogspot.com, wat ik wel geprobeerd heb, maar helaas, krijgt men daar geen levende discussies gaande. Ik wil mijzelf niet lezen, ik wil dat andere mensen mijn kunstwerken lezen, hun domme opmerkingen maken, die ik dan kan bestrijden met mijn van sarcasme.
Ik hield van de pogingen van andere schrijvers, mij op mijn fouten te wijzen (en dat, iemand die foutloos schrijft. Maar goed, niet iedereen kan perfect zijn).

Ik begrijp niet dat mijn medebloggers niet een opinie blog kunnen organiseren. Ja, ik weet dat OBA dat wou doen, maar ik ben enorm geschrokken van de reacties op een blog van Peter, waarin bleek dat beide Ina en Mihai, schijnbaar beheerders van OBA, knoeiden met de reacties, deel van de reacties werden geschrapt, deel werd veranderd. Ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb, maar voor dat ik begin weer met bloggen, wil ik geen partijdige moderator op mijn nek krijgen.

Voor iedereen die het Joods Nieuw Jaar viert, Shana Tova ve kmar chatima tova.

1 comment:

Ina Dijstelberge (beheerder) said...

=maar ik ben enorm geschrokken van de reacties op een blog van Peter, waarin bleek dat beide Ina en Mihai, schijnbaar beheerders van OBA, knoeiden met de reacties, deel van de reacties werden geschrapt, deel werd veranderd. Ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb=
Dat heb je volledig verkeerd begrepen.

Mihai is geen beheerder van OBA maar één van de 228 deelnemers.
Het beheer van OBA heeft geen toegang tot de blogs van aangesloten deelnemers, dus er is geen enkele mogelijkheid dat zij in staat zijn tot de zaken die jij beschrijft.

Verzoek om dit te rectificeren.