Monday, November 2, 2009

wat bedoelen ze met extreem rechts?

Wat bedoelen ze met extreem rechts?

Door David Verveer

Ik leef al meer dan 50 jaar buiten Nederland, en nu met de Internet lees ik dagelijks ook de Nederlandse kranten, en meeste artikelen en onderwerpen zijn ongeveer zo als mijn plaatselijke berichtgeving, met interessante artikelen zoals bijvoorbeeld, Jantje Klaassen heeft zijn vrouw vermoord met klappen, omdat ze hem niet meer in bed wou hebben want hij snork in zijn slaap. Op zich zelf, een hartstikke interessante mededeling, die, als je de namen veranderd, ook hier kan gebeuren, en hier vragen ze de buren of ze iets aan hem hadden gemerkt, met antwoorden zoals, altijd een nette jongen, was een beetje driftig, maar nooit op Sabbat, nee hoor, heel netjes, en zijn vrouw had vele vriendjes over de vloer, als hij op werk was, maar ze hadden net een nieuwe auto gekocht, waar kwam dat vandaan, van zijn baantje bij de bus compagnie?

Maar nu schrijven ze bij jullie over die meneer Wilders, die volgens een onderzoek extreem rechts is, en dat begrijp ik niet, in mijn tijd was de KVP rechts, en de CHU met die Freule van Utenwaall tot Stoetwegen, of zo iets, uitersts rechts, en de PvdA links en de communisten extreem links, maar dat is allemaal veranderd, de PvdA vertegenwoordigd niet meer de werkers, is extreem pro Palestijn, terwijl de Volkskrant dat een Katholiek dagblad was, meer links is dan het Parool. Volgens wat ik heb gelezen is Wilders pro Israƫl en anti Islam, en dan vraag ik me af, of de politieke bestaan omgebouwd is en dat de aannemer de blauwdrukken heeft omgedraaid?

Dr. Willem Drees was links en rood, en bijzonder geliefd bij het gewone volk, is dat nu veranderd?
Het koningshuis met Koningin Juliana was zeer populair, desondanks Prins Bernhard, die niemand vertrouwde. Zijn de Hollanders veranderd?
Vroeger zei men soms, die klere Jood, maar dat was niet netjes en mocht niet, tegenwoordig schreeuwen ze, Hamas, hamas, Joden aan het gas, en dat word niet gestraft, zelfs kamerleden doen daar aan mee.

Mijn vraag is, zijn alle echte linkse mensen bij de PvdA uitgestorven en de echte rechtse aristrocatie CHU geimmigreerd? Wie is wie en waarom is zwart nu op eens wit?

No comments: