Thursday, September 24, 2009

IK heb mijn eigen opinie en behoor niet tot een mening groep!

Ik heb mijn eigen opinie en behoor niet tot een mening groep!

Door David Verveer

Ik vind het vervelend en onjuist dat ik door de meeste lezers in een politieke kliek word geplaatst, en mijn opinies worden beoordeeld (vooral in Nederland) samen met tamelijk fanatieke Israëliërs, die overtuigingen hebben waar ik en vele andere Israëliërs tegen zijn.

Ik weet niet of wij de stille meerderheid zijn, of een klein groepje van laatste Mohikanen, maar ik beschouw hun nationalistische idealen niet de mijne, en niet van mijn vrienden in mijn Israëlische omgeving. Van huis uit, en als lid van een Zionistische jeugd organisatie, ex kibboetsnik, en levenslang links georiënteerd te zijn, ben ik geen aanhanger van de rechtse stromingen die voor nederzettingen in de West Oever zijn, en tegen een compromis met de Palestijnse bevolking om in de West Bank (2 Kilometer van mijn huis) een zelfstandig Arabisch land op te zetten, in tegen deel, ik denk dat dit uit eindelijk de enige haalbare oplossing zal zijn, met de Arabische wijken van Jeruzalem, als hoofdstad van Palestina.

Ik ben zelfs bereid dat de heilige plaatsen van de Joden, Christenen en Islam in Jeruzalem internationaal gebied wordt, onder toezicht van de UN. Zodat elk geloof vrij zijn eigen geloof mag uitleven (dat kan natuurlijk ook vandaag, onder Israëlische beheer, maar is niet aanvaardbaar bij de Moslims).

Natuurlijk ben ik tegen het recht van terugkomen van een paar miljoen Arabieren naar Israël, maar voor mijn part, komen ze naar Palestina, zoals wij Miljoenen Joodse vluchtelingen hebben ontvangen, veel uit de Arabische landen.

De huidige rechtse regering van Israël, met een onmogelijke coalitie vertegenwoordigd niet mijn mening, maar daar wij een democratie zijn, moeten wij als oppositie laten weten met wat niet en met wat wij wel eens zijn. Dat is ons recht en plicht, en hopelijk zullen we sterk genoeg worden om deze regering te laten vallen, en door nieuwe verkiezingen onze idealen te verwerkelijken, maar dat is ons democratisch recht, en niet van de Nederlandse PC kruis ridders, die denken als ze Palestijnse terreurbewind beschermen in hun strijd voor het Democratisch recht voor zelf beschikking, zoals ik als Israëliër niets heb te maken met de rechten van de Allochtonen in Nederland.

Wilders, Fortuin, van Agt, Von der Dunk, Greta, van Bommel, enz. is jullie probleem, Lieberman, Bibi, Avneri en Kahana ons struikelblok, wat een van deze boven genoemde wijsgeren heeft gezegd, is geen bewijs dat anders denkenden ongelijk hebben, en zelfs wat een UN aan gestelde jurist, die een eenzijdig rapport schrijft tegen Israëlisch beleid van de Gaza oorlog, geen automatisch gelijk heeft, als hij denkt dat een overwinning van de Israëlische overmacht on fair is, en dat een oorlog eerlijk is, als beide zijden het zelfde nummer van slachtoffers hebben, en zelfs niet, als deze jurist dus een Jood is, en zich zelf als Zionist ziet.

Het eigenaardige van de Nederlandse PC ridders commentaar op Israël is, dat het alleen maar met Israël bezig houd, wat verder in de wereld gebeurt, zelfs door en bij Nederlanders, kan hun niets schelen, wat een gevoel van antisemitisme geeft dat luider word met de jaren sinds de Holocaust. Inderdaad, meeste PC ridders zijn alleen maar anti-Israël volgens hun nadrukkelijke mededelingen, maar in mijn opinie zijn deze het zelfde als antisemitisme. Maar dan heb je natuurlijk het andere Joodse geluid, en dergelijke zelf haatdragende Joden, die voor redenen die hun alleen duidelijk zijn, tegen Israël zijn, maar net als de jurist Goldstone, niet automatisch gelijk hebben, omdat ze zelf Joden zijn.

De PC ridders proberen de gehele tijd op ons geweten te spelen, door beschuldigingen over onmenselijkheid en wandaden, die ze niet kunnen bewijzen, omdat ze onjuist zijn, maar toch krijg je reacties van, die heeft dit en dat gezegd, en halen ze aan wat Einstein heeft beweerd, met een zin van een lang betoog, dat als zin alleenstaand, anders begrepen kan worden, maar in verband met het gehele interview iets totaal anders betekend. Zelfs de komediant Max Tailleur (die van de Sam en Moos nopjes) werd aan gehaald als anti-Israël.

Nee, nogmaals, ik ben niet eens met de nederzetting politiek van onze huidige regering, maar als men Israël onjuist bekritiseert, heb ik het recht om ons te verdedigen, zelfs als mijn zogenaamde lobby vrienden, niet de zelfde idealen aanhangen.

Hier in Israël zijn wij niet bang om met onze naam te ondertekenen, iedereen mag kritiek hebben op de regering, schijnbaar in zo genaamd democratisch Nederland kan dit niet en gebruikt men pseudoniem, ik denk dat dit precies de Nederlandse gemeenschap uitbeeld, en als dit waar is, luitjes, er is zeker iets veranderd sinds de Willem Drees dagen.

Hartelijke groeten uit Kfar Saba, in Israël

David Verveer

No comments: